Είδα μια ανάρτηση στο Face Book.
Ανέτρεξα και στην πηγή δημοσιεύσεως.
Παραθέτω την άποψη και την -πικρή- πείρα μου..
Ανέτρεξα και στην πηγή δημοσιεύσεως.
Παραθέτω την άποψη και την -πικρή- πείρα μου..
Αγαπητοί αδελφοί, όσοι πιστεύετε πραγματικά
στο Θεό και στα Άγια Μυστήρια και αγαπάτε την Εκκλησία. Μη, «παρακαλώ σας, μη»,
παρασύρεσθε από τα «τιτιβίσματα» και τα πιπιλίσματα των αθέων και των αφελών (τυπικά
και μόνο χριστιανών -που θέλουν να παριστάνουν και τους μοντέρνους, με ..ευρεία
και ανώτερη θεολογική σκέψη!!) που τα αναπαράγουν.
Και εγώ ήμουν θιασώτης του να μην απαιτούμε,
να παραχωρούμε ευγενώς στην καλή προαίρεση των ανθρώπων και στην φιλοτιμία τους
την όποια φιλόφρονα δωρεά, μετά από ένα Μυστήριο, που τελέσθηκε ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ
ΕΙΔΙΚΑ, αλλά καθ'οδόν άλλαξα πολύ! ..
Ήρθαν κάποτε και μου είπαν για έναν Ιερέα
στην Καλλιθέα Αθηνών, ο οποίος, καθώς ετοίμασαν τα δικαιολογητικά για τη Βάπτιση,
ΑΠΑΙΤΗΣΕ ΚΥΝΙΚΑ 200 ευρώ! Λυπήθηκα τότε που το άκουσα, το αξιολόγησα αρνητικά
και πήρα το μέρος των .. παραπονουμένων. Πήρα και δίδαγμα να μην σκανδαλίζω
τους πιστούς και να μη ζητώ τίποτε, παρά στο τέλος, κατά την υπογραφή του
εγγράφου τελέσεως του Μυστηρίου, να εισηγούμαι διακριτικά στον κουμπάρο, να
αφήσει ό,τι έχει ευχαρίστηση και προαίρεση στο Ναό.
Το αποτέλεσμα;;; Σε κάθε τελούμενο Μυστήριο ΕΠΡΕΠΕ
ΝΑ ΒΑΖΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΟΥ περίπου 100 ευρώ!!, κάτι, που σε καμιά περίπτωση ΔΕΝ
ΤΟΥΣ ΤΟ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑ, και γι αυτό κυριολεκτικά εξοργίστηκα, προκειμένου να
αντιμετωπίσω τα τρέχοντα και αναγκαία και στοιχειωδέστατα έξοδα του Μυστηρίου: Αποζημίωση
για Ψάλτη ή Ψάλτες, Νεωκόρο -έναν ή δύο- (που εργάσθηκαν τουλάχιστον 4 ώρες προ
και μετά το Μυστήριο), έξοδα ηλεκτρικού ρεύματος και θέρμανσης ή ψύξης
(αναλόγως της εποχής) κοκ..
Κι απ'την άλλη έβλεπα πανάκριβες τουαλέτες,
φωτογράφους και βιντεολήπτες με προβολείς (όλα με κατανάλωση εις βάρος του
Ναού), επακολουθούντα δείπνα και χορούς απίστευτα σπάταλους...
Και η κορύφωση ήταν τον περασμένο Οκτώβριο
(2016) όπου κάποιος Εφοπλιστής με πλοία (όπως είδα στο διαδίκτυο) κάπου 50 !! ο
οποίος κατέφθασε με μια απίστευτη μερσεντές Luxury -ίσως και τύπου wagon, (είμαι σίγουρος ότι δεν την έχετε δείτε
ποτέ -τα πίσω καθίσματα είναι μικρό σαλόνι), ο δε κουμπάρος κατάφθασε με Hummer
10μετρο (κι αυτό δεν το έχετε δει ποτέ -είναι 1,5 φορά από τα συνειθισμένα), συνοδεύοντο
δε από προσωπική φρουρά ασφαλείας!! και οι οποίοι ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΙΠΟΤΕ. ΜΑ ΤΙΠΟΤΕ
ΑΠΟΛΥΤΩΣ !!!!!!!!!!! Έκαναν τη δουλειά
τους και κατόπιν .. την έκαναν!.. Ειλικρινά θυμήθηκα τον Εφημέριο της Καλλιθέας
και τον δικαίωσα στα ύψη!!
Οι αγριο-χρίστιανοι, παχύδερμοι και
αναίσχυντοι, ναι, θέλουν ταρίφα και εκβιασμό, για να μην πω το σωστότερο:
πρέπει να αποκλείονται από τα Μυστήρια!!!
Τα δε υπόλοιπα συνειθισμένα περιστατικά (που
τα εβίωσα και αυτά) είναι να σου δίνει ο κουμπάρος 20 ευρώ! και να
στραβομουτσουνιάζει κιόλας!.. Σα να έχει να κάνει με τον χειρότερο έμπορο της
Λαχαναγοράς ή σαν να βρίσκεται απέναντι σε κάποιο λαμόγιο «παπατζή», που θέλει
να του αρπάξει χρήματα ή σαν να έπαιξε στο καζίνο και έχασε (που κι αυτό
σίγουρα τους συμβαίνει)..
Θέλω να το ξαναπώ:
Στη Θ.Λειτουργία ή Ευχέλαιο ή όποια
Ιεροπραξία, που τελείται προγραμματισμένα στο Ναό για το λαό του Θεού, κανένας
δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει το ελάχιστο.
Σε όποιο όμως Μυστήριο ή Ιεροπραξία ο
πιστός καλεί τον Ιερέα και τον αναγκαίο περίγυρό του, για να τελέσει για
προσωπική του υπόθεση ειδική τελετή, πώς να το κάνουμε;; η απλή λογική
υπαγορεύει ΝΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΤΑ ΓΙΝΟΜΕΝΑ ΕΞΟΔΑ.
Άλλως, δεν είναι δύσκολο να καλέσει ο
ενδιαφερόμενος την καφετζού και την χαρτορίχτρα (αν υποθέσουμε ότι του ζητήσει
λιγότερα)!.. Και να μας αφήσει ήσυχους..
Να καλέσει κανέναν κατεργάρη αυτοχειροτονημένο πάστορα ή αδέσποτο ρασοφόρο,
επίσης..
Και προσοχή:
1. δεν μιλούμε για αμοιβή, αλλά για έξοδα.
2. Δεν μιλούμε για την πονηριά, να ζητούν οι νεωκόροι και οι ψάλτες
(ακόμη και άσχετοι που διεισδύουν) ξεχωριστά από τον κουμπάρο, ξεχωριστά από
τους γονιούς, ξεχωριστά από κάθε συγγενή «φιλοδώρημα» και έτσι να «φορολογούν»
καταλλήλως τους πάντες και
3. δεν μιλούμε για «μαύρα» χρήματα, αλλά για
κανονική έκδοση αποδείξεων.
Μετά απ' όλα αυτά -και άλλα τόσα- σας ρωτώ:
Τί δεν καταλαβαίνετε;;;
Επιμένετε στους σκανδαλισμούς των κουτοπόνηρων ανθρώπων της υλιστικής και
αντιεκκλησιαστικής εποχής μας, οι οποίοι θέλουν την Εκκλησία και τα Μυστήριό
της, αλλά συνάμα και την ..αντιπαθούν;;; την βλέπουν εκ προοιμίου βλοσυρά και
καχύποπτα, την διασύρουν.. Την
εκμεταλλεύονται στο έπακρο και κατόπιν την συκοφαντούν κιόλας;;;
π.Σάββας
Mouzourakis Κάλυμνος. Απάντηση 21 Ιανουαρίου στις 10:36
μ.μ.
Συμφωνώ με το άρθρο, και μάλιστα το αυτό
πράττω ως ιερέας, αλλά καλό θα είναι, οι ψαλτάδες και οι νεωκόροι να
σταματήσουν να απαιτούν απο τον ιερέα να ζητάει λεφτά γι αυτούς!
π. Θεολόγος Αμπόνης
Αθήνα. Απάντηση 23 Ιανουαρίου στις 02:30’ μ.μ.
Προφανώς, ο καλός συνάδελφος και
συλλειτουργός δίνει έμμεση απάντηση στους κακοπροαίρετους πιστούς, και
παραπέμπει τους ψαλτάδες και τους νεωκόρους «να τα βρίσκουν» και να κάνουν
προσωπικη συμφωνία με τους προσερχομένους και ενδιαφερομένους για το Μυστήριο,
άλλως να απέχουν!...
Διότι, μη νομίσει κανείς ότι θα δεχθεί ψάλτης
και νεωκόρος, ο όποιος τυχών, να έρθει και να υπηρετήσει ..δωρεάν!! ή για 2
ευρώ στις 5 ώρες υπηρεσίας!..
Elli Zampeti Συμφωνώ και επαυξάνω!!!
George Pierr Στο σπίτι του καθένας δεν σκανδαλίζεται με τίποτα.
Αν νιώθουμε την εκκλησία σπίτι μας, προσπαθούμε και εύκολα καταλαβαίνουμε, τί ακριβώς πρέπει να κάνουμε.
Τώρα, αν είμαστε εκτός, επόμενο είναι να μας σκανδαλίζουν τα πάντα -τρέχα γύρευε.
Το ρεύμα ποιός θα το πληρώσει;
Τί πάει να πει "ταρίφα"; Εδώ δίνουμε ότι-όπου, να 'ναι, δε θα δώσουμε στην Εκκλησία μας;
Να δώσουμε και με το παραπάνω πρέπει. με τόσα που προσφέρει στο λαό του Θεού (φιλανθρωπίες, συσσίτια κοκ), και ακόμα περισσότερα.
Το μυστήριο του γάμου ή της βάπτισης είναι και κοινωνικό και πολιτισμικό γεγονός της κοινότητας, και η Εκκλησία είναι μέρος αυτής της κοινότητας.
Elli Zampeti Συμφωνώ και επαυξάνω!!!
George Pierr Στο σπίτι του καθένας δεν σκανδαλίζεται με τίποτα.
Αν νιώθουμε την εκκλησία σπίτι μας, προσπαθούμε και εύκολα καταλαβαίνουμε, τί ακριβώς πρέπει να κάνουμε.
Τώρα, αν είμαστε εκτός, επόμενο είναι να μας σκανδαλίζουν τα πάντα -τρέχα γύρευε.
Το ρεύμα ποιός θα το πληρώσει;
Τί πάει να πει "ταρίφα"; Εδώ δίνουμε ότι-όπου, να 'ναι, δε θα δώσουμε στην Εκκλησία μας;
Να δώσουμε και με το παραπάνω πρέπει. με τόσα που προσφέρει στο λαό του Θεού (φιλανθρωπίες, συσσίτια κοκ), και ακόμα περισσότερα.
Το μυστήριο του γάμου ή της βάπτισης είναι και κοινωνικό και πολιτισμικό γεγονός της κοινότητας, και η Εκκλησία είναι μέρος αυτής της κοινότητας.
Ευστοχότατον Άρθρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσει πολύ, που συντονιζόμαστε στο "ερημίτης". Ο Ιερεύς, είτε ως ιερομόναχος είτε ως εφημέριος είναι πανέμορφος να αισθάνεται και να λειτουργεί ως "ερημίτης". Από εκεί αντλεί δυνάμεις Θείας Χάριτος, για να διατηρεί την ψυχή του ενεργή και για να μεταδίδει γαλήνη στις ψυχές των χριστιανών.
Διαγραφή